Vergoeding internetstoring

Ben je net bezig met het typen van een belangrijke mail, valt je internet weg. Balen, want die mail moet vandaag verstuurd worden. Tegenwoordig kunnen we moeilijk leven zonder internet, tv of telefonie; het is geïntegreerd in ons dagelijks leven. En dan is een storing extra hinderlijk.

Hoogte compensatie bij storing internet

Sinds juli 2017 zijn telecomaanbieders verplicht om een compensatie te betalen bij storingen die langer dan 12 uur duren. Wanneer je te maken krijgt met een storing tussen de 12 en 24 uur dan heb je recht op een compensatie van minstens één dertigste van je maandelijkse abonnementskosten. Heb je last van een storing die tot 48 uur duurt? Dan heb je recht op een vergoeding van minstens 2 dagen abonnementskosten.

Bij prepaid- contracten geldt dat er een vaste vergoeding van 50 cent moet worden gecompenseerd wanneer er een storing is van meer dan 12 uur. Duurt de storing langer dan 24 uur dan ontvang je voor iedere volgende periode van 24 uur opnieuw 50 cent. Het is dus geen vetpot, maar in ieder geval meer dan nu het geval is. Telecomaanbieders mogen overigens hogere vergoedingen aanbieden, om zich zo te kunnen onderscheiden van hun concurrenten. De minimale compensatie is altijd 1 euro.

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage

Afbeelding: Vergoeding internetstoring van wavebreakmedia/Shutterstock.com