Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Spoedaanvraag voor energielevering

spoedaanvraag

Het kan gebeuren dat je door omstandigheden geen energieleverancier hebt. Dan moet je een spoedaanvraag indienen bij een energieleverancier. Dit kan twee redenen hebben, maar in beide gevallen ontvang je een brief van de netbeheerder met de vraag om zo spoedig mogelijk een nieuwe energieleverancier aan te vragen.

Betalingsgeschil bij energieleverancier

Je hebt bij je huidige energieleverancier een betalingsgeschil en de leverancier stopt met leveren. Je netbeheerder zal je uiteindelijk afsluiten van energie. Je moet zo spoedig mogelijk een nieuwe leverancier aanvragen. Omdat er een betalingsgeschil is, kan de nieuwe leverancier om een borg vragen voordat ze je aannemen als klant. Daarnaast moet je afzien van de wettelijke veertien dagen bedenktijd, anders is het tenslotte geen spoed meer.

Nieuwe woning en spoedaanvraag energielevering

Je bent de trotse bezitter van een nieuwe woning en je hebt daar een brief ontvangen van de netwerkbeheerder dat je zo spoedig mogelijk een energieleverancier moet aanvragen. Omdat er wettelijk veertien dagen bedenktijd geldt, moet je een spoedaanvraag indienen en afzien van de bedenktijd. Neem daarom contact op met een nieuwe energieleverancier.

Meer interessante pagina's: Alle energiefabels op een rij - Energietarieven: vastzetten of niet? - Dé goedkoopste energieaanbieder - Gratis energievergelijker- Consumind

Ga terug naar de energie homepage
Ga terug naar de Consumind homepage