NLE compenseert klanten voor misgelopen korting
In 2012 en 2013 bood de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) klanten een zogenaamde Vaste Klanten Korting op hun energietarieven. Per ongeluk heeft een deel van hun klanten deze korting echter maar ten dele ontvangen. De NLE keert de korting nu alsnog uit.
De korting zou worden uitgekeerd over een volledig jaar energielevering, maar in de praktijk werd de korting berekend over de eerst jaarnota. Sommige consumenten gaven hun meterstanden door voordat zij een volledig jaar energie hadden ontvangen en liepen daardoor een deel van de korting mis.
De NLE heeft nu aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) beloofd dat ze deze klanten gaan compenseren. Het gaat waarschijnlijk om enkele tientallen euro’s per klant, maar het ACM kan geen precieze bedragen noemen.
Bron: ANP- Nu.nl- 19 januari 2016
Meer interessante pagina's: Acties energiemaatschappijen wassen neus - Direct energietarieven vergelijken - Hulp bij de zoektocht naar een nieuwe energieleverancier - Overstappen van energieleverancier levert u geld op
Ga terug naar de energie homepage
Ga terug naar de Consumind homepage
Meest gestelde vragen
Bespaartips energie
Afbeelding: NLE compenseert klanten voor misgelopen korting van HandmadePictures/Shutterstock.com