Mijn klacht wordt niet naar tevredenheid opgelost. Wat nu?
Als je klacht niet, of maar gedeeltelijk wordt opgelost, dan kun je een klacht indienen bij De Geschillencommissie. Dit is een onpartijdige commissie, die het verhaal van beide kanten bekijkt en uiteindelijk tot een zorgvuldig, weloverwogen oordeel komt. De uitspraak die zij vervolgens doen, is bindend voor jou én voor de ondernemer tegen wie je de klacht hebt ingediend.
Op degeschillencommissie.nl wordt de procedure uitgelegd. Je kunt hier ook vinden welke aanbieders er zijn aangesloten en of er eerder uitspraken zijn gedaan in soortgelijke zaken. Je kunt De Geschillencommissie tijdens kantooruren (9.00 - 17:00 uur) telefonisch bereiken op nummer 070 - 310 53 10.
Er zijn overigens wel kosten verbonden aan het behandelen van de klacht. Hoeveel je precies betaalt, verschilt per klacht. Als De Geschillencommissie je in het gelijk stelt, krijg je de kosten terug van de ondernemer. Klik op de link voor meer informatie over de kosten van de klachtenbehandeling.