Multiplay enorm in trek
Meer dan 7 miljoen huishoudens (van een totaal van 7,9 miljoen) in Nederland maken gebruik van een multiplay-abonnement, blijkt uit het kwartaalrapport van Dutch Consumer Multiplay Market, Telecompaper. Zo’n abonnement combineert breedband met televisie, mobiel en/of vaste telefonie (bij één provider).
Hoewel het aantal huishoudens, dat gebruik maakt van multiplay, is gestegen, is het aantal abonnementen volgens het rapport iets gedaald. Begin 2019 werden er 7,03 miljoen abonnementen verstrekt en aan het eind van het jaar 6,995 miljoen.
Triple vs quad
Momenteel kiezen de meeste mensen nog voor een combinatie van breedband, vaste telefonie en televisie (2,9 miljoen mensen). Dit type triple play abonnement vermindert in populariteit. In een jaar tijd verminderde het aantal abonnementen met 250.000. Triple play wordt gevolgd door quad play (ongeveer 1,8 miljoen abonnementen, waarmee vier diensten bij dezelfde provider worden afgenomen). Hoewel in het laatste kwartaal van 2019 het abonnement met een combinatie van breedband, televisie en mobiele telefonie het hardst groeide, lijkt het een kwestie van tijd wanneer de quad play combinaties deze groei zullen inhalen.
Flinke kortingen of cashbacks
Bekijk nu welke providers op jouw adres pakketten met kortingen of cashbacks bieden