De overstapservice voor energiedirect.nl

Via Consumind kun je meer dan dertig energieleveranciers vergelijken, op basis van jouw verbruik. Daarnaast bieden wij een overstapservice aan voor een aantal leveranciers, welke specifiek zijn geselecteerd op basis van prijs en kwaliteit. Energiedirect.nl is één van de leveranciers waarvoor wij de overstapservice aanbieden: een energieleverancier die uitsluitend via de computer en via de telefoon met haar klanten communiceert.

Een overstap naar energiedirect.nl, hoe werkt dat?

Je kunt via Consumind overstappen naar energiedirect.nl, dit kun je online of telefonisch aan ons doorgeven. Wij kunnen dan gelijk kijken wat de mogelijkheden en wat de kosten voor je zijn bij energiedirect.nl. Hieronder zie je in video uitgelegd hoe een overstap werkt, onder de video kun je deze informatie lezen.

Contractaanvraag

Nadat je aanmelding krijg je een contract aangeboden. Als je het contract accepteert krijg je een mail met gegevens om in te loggen op jouw persoonlijke pagina van mijnenergiedirect.nl. Op de mijnenergiedirect pagina kun je jouw contract inzien. Hierin staat vermeld wat de prijzen per kWh zijn en per m3, de vaste leveringskosten (voorheen vastrecht genoemd) van energiedirect en de overige kosten die energiedirect.nl bij je in rekening brengt en voor je afdraagt aan de netbeheerder en Belastingdienst. Zo kun je goed inzien wat de kosten verschillen ten opzichte van jouw huidige energieleverancier.

Veertien kalenderdagen bedenktijd

Na ontvangst van een contract van energiedirect.nl heb je veertien kalenderdagen bedenktijd. In deze periode kun je rustig op jouw persoonlijke mijnenergiedirect pagina kijken wat de voorwaarden en prijzen zijn. Als je met het contract akkoord gaat hoef je niets te ondernemen, de huidige energieleverancier van jouw woning wordt voor je opgezegd. Dit gebeurt uiteraard pas na de bedenktijd, zodat je nooit zonder energieleverancier komt te zitten.

Bij energiedirect.nl uw meterstanden doorgeven

In het contract van energiedirect.nl, dat je terug vindt op mijnenergiedirect.nl, staat de geplande startdatum van de levering van gas en stroom vermeld. Rondom deze startdatum zal energiedirect.nl om jouw meterstanden vragen. Je wordt hiernaar gevraagd in een mail die ze je sturen. Ook de meterstanden kun je via jouw persoonlijke mijnenergiedirect pagina doorgeven. De meterstanden worden door energiedirect.nl gebruikt als beginstanden en doorgegeven aan jouw vorige leverancier als eindstanden voor de eindnota. Zorg ervoor dat je de meterstanden tijdig doorgeeft, zodra energiedirect.nl daar om vraagt. Als je ze namelijk niet voor een bepaalde periode heeft ingediend moeten ze de meterstanden inschatten. Dit kan nadelig voor je uitpakken.

De opzegtermijn bij energiedirect.nl

Heb je een lopend consumenten contract bij energiedirect.nl maar wil je toch tussentijds opzeggen? Energiedirect.nl hanteert een opzegtermijn van dertig dagen. Daarnaast mag energiedirect.nl een opzegvergoeding in rekening brengen omdat je voortijdig overstapt. Dit geldt overigens bij de meeste leveranciers waarbij je voortijdig het contract beëindigd. De bedragen voor de opzegvergoeding zijn wettelijk vastgesteld door de overheid en hangen af van de resterende looptijd van het contract. Heb je bijvoorbeeld een contract van drie jaar bij energiedirect.nl en is daar pas één jaar van om? Dan mogen ze je €100 per product vragen. Dus als je zowel een stroom- als gascontract heeft lopen, dan kost het in totaal € 200,-. Is jouw contract echter al afgelopen? Dan heb je bij energiedirect.nl een opzegtermijn van dertig dagen en hoef je geen opzegvergoeding te betalen.

Energiedirect.nl verhuizen

Heb je een contract lopen en ga je verhuizen naar een andere woning? Geef dan maximaal veertien dagen voor de sleuteloverdracht de verhuizing door aan energiedirect.nl, en vijf dagen na de sleuteloverdracht de meterstanden door. Je krijgt dan binnen zes weken via mijnenergiedirect.nl de eindnota van de oude woning. Ook ontvang je binnen acht weken na de verhuizing de informatie over je nieuwe termijnbedrag, via je persoonlijke mijnenergiedirect pagina.

De nota’s bij energiedirect.nl

Omdat energiedirect.nl voornamelijk via de computer met je communiceert zijn de nota’s via jouw persoonlijke mijnenergiedirect pagina beschikbaar. Zo kun je deze zelf inzien en eventueel uitprinten. De jaarnota krijg je bij energiedirect.nl ongeveer een jaar nadat ze gestart zijn met de levering. Hierop vind je weer de meterstanden terug die je aan ze hebt doorgegeven.

Termijnbedrag aanpassen via mijnenergiedirect

De hoogte van je termijnbedrag vind je terug op je persoonlijke pagina. Je kunt deze tweemaal per jaar, met een bepaalde percentage, omlaag of omhoog aanpassen.

Heb je vragen aan energiedirect.nl?

Als je vragen hebt en je komt er niet uit op de persoonlijke mijnenergiedirect pagina of de website van energiedirect.nl dan kunt je ze bereiken per e-mail, Facebook, Twitter en uiteraard ook per telefoon. Als je ze mailt ontvangt je altijd een ontvangstbevestiging. Zo weet je altijd of de vraag is aangekomen. Wil je overstappen naar energiedirect.nl? Wij helpen je daar graag bij, bel ons op 030- 7009 727.

Meer interessante pagina's: Een energieoverstap was nog nooit zo makkelijk - Alle fabels van het energievergelijken op een rij - Acties energiemaatschappijen bij overstap wassen neus - Checklist energieverbruik van huishoudelijke apparaten - Een goedkope energie aanbieding van Consumind - Een energieleverancier kiezen die het beste bij u past


Ga terug naar de energie homepage
Ga terug naar de Consumind homepage 

Afbeelding: overstapservice van energiedirect.nl van Natthapong Suntorndech/Shutterstock.com